منوی دسته بندی

رفع بوی بد فاضلاب و 4 راهکار

رفع بوی بد فاضلاب

رفع بوی بد فاضلاب (دلایل+ راهکارها)

علت بوی فاضلاب در آشپزخانه؟

علت بوی فاضلاب لباسشویی؟

علت بوی فاضلاب از کولر ؟

علت بوی فاضلاب توالت فرنگی؟

علت بوی فاضلاب توالت ایرانی؟  

.

اینها همه پرسش هاییست که عده زیادی از افراد در طول روز به دنبال راه حلی برای آن هستند.واقعیت اینست که در سیستم ساختمان سازی کشور موضوع فاضلاب و به طور جامع تر تاسیسات ساختمان از بی اهمیت ترین موضوعات حین ساخت است و متاسفانه اکثر سازندگان کمترین میزان دقت را معطوف به این قضیه میکنند.همیشه وقتی به مبحث فاضلاب میرسند بودجیشان ته میکشد و یا با به کار گیری نیروی کار ارزان و استفاده از متریال درجه چندم تا جایی که می توانند از کیفیت کار می کاهند .حال موضوع اینست که همیشه کسانی که از ساختمان استفاده میکنند تاوان این کم کاری را پس میدهند .آنها مجبورند که با بوی بد فاضلاب یا نشتی اتصالات لوله کشی سرد و گرم یا مشکلات مشابه دست و پنجه نرم کنند.

ما در این مقاله سعی داریم ابتدا علت اصلی مشکلات  فوق را بدانیم سپس راهکار های عملی رفع این مشکلات را به شما عزیزان ارائه دهیم

ریشه یابی علت بوی  بد فاضلاب در خانه‌ بسیار شبیه کارآگاهی است ،عوامل متعددی میتوانند باعث این مشکل شوند در صورتی که بعد از مطالعه این مقاله نتوانستید مشکل را ریشه یابی کنید پیشنهاد میشود از یک متخصص کمک بخواهید بررسی چند دلیل احتمالی می تواند به شما کمک کند تا خودتان مشکل را حل کنید.

رفع بوی بد فاضلاب

عوامل اصلی بروز بوی نامطبوع

.

نشت لوله

.

نشتی لوله یا ایراد در آب بندی اتصالات ممکن است باعث تجمع گاز های فاضلابی شود اگر مشکل از نشتی لوله و اتصالات باشد برای رفع آن لزوما به کمک گرفتن از یک متخصص نیاز داریدمسدود شدن شتر گلویی یا انسداد مسیر لوله های فاضلاباگر مسیر عبور فاضلاب چه جزئی چه به طور کامل دچار انسداد شود  عمل تخلیه با مشکل روبه رو شده و نتیجه آن ایجاد بوی نامطبوع در فضای ساختمان است

.

مشکلات مربوط به نصب یا لوله کشی توالت

.

اگر در نتیجه نصب نادرست سیستم توالت فرنگی لوله تهویه به درستی عمل نکند میتواند منجر به ایجاد بوی نامطبوع در فضای توالت و سپس فضای خانه شما شود.لوله تهویه توالت به دستگاه امکان دسترسی به هوا را می دهد .وجود هوا به حرکت آب در هر بار شستشوی توالت کمک می کند. نصب نادرست می تواند منجر به نشت هوا به بقیه قسمت های خانه یا عدم شستشوی صحیح توالت شود.مشکل در آب بندی اتصالات توالت فرنگی نیز میتواند منجر به همین مشکل شود.

.

انسداد خط فاضلاب

ممکن است انسداد در خط اصلی فاضلاب باعث بروز این مشکل در خانه شما باشد.اگر در آپارتمان زندگی میکنید برای بررسی بهتر میتوانید از همسایگان پرسجو کنید که آیا آنها نیز مشکلات مشابه شما را دارند یا خیر.چنانچه این مشکل یک مسئله عمومی در آپارتمان شماست انسداد مسیر اصلی فاضلاب میتواند عامل این موضوع باشد. انسداد در خط اصلی فاضلاب می تواند منجر به برگشت بوی فاضلاب به خانه شما شود.

.

 انسداد یا مشکل در هواکش تخلیه گاز فاضلاب

.

هواکش (ونت) تخلیه لوله ایست عمودی که تا پشت بام ساختمان شما ادامه پیدا میکند .ارتفاع این لوله حدودا دو متر بالاتر از سقف پشت بام ساختمان است .چنانچه این لوله به هر علتی دچار انسداد شود با برگرداندن گاز فاضلاب میتواند منجر به ایجاد بوی نامطبوع در فضای داخلی خانه شما شود.

.

خشکی شتر گلویی

اصلی ترین عامل ایجاد بوی نامطبوع در توالت های ایرانی خشکی مسیر شتر گلویی استهمانطور که در شکل پیداست علت وجود آب در قسمت u شکل شتر گلویی جلوگیری از خروج گاز فاضلاب به فضای بیرون توالت است .در واقع آب موجود در شتر گلویی در این سیستم مانند عایق عمل میکند.چنانچه به علت تراز بندی نامناسب ،شکستگی یا نشت آب از اتصالات ، آب موجود در شتر گلویی خشک شود بوی بد فاضلاب به داخل منزل شما راه پیدا میکند

.

رفع بوی بد فاضلاب

علت بوی فاضلاب در آشپزخانه

.

اصلی ترین علت بوی فاضلاب در آشپزخانه جمع شدن مواد غذایی ،روغن و .. در لوله های فاضلاب آشپزخانه است.برای حل مشکل میتوانید از محلول های لوله باز کن و شستشو دهنده ها طبق دستور العمل آنها استفاده کنید و در صورت عدم حل مشکل از  یک متخصص کمک بگیرید.

.

علت بوی فاضلاب لباسشویی

.

استشمام بوی فاضلاب لباسشویی حین کار میتواند بسیار آزار دهنده باشد.به علت یکی بودن شاخه فاضلاب لباسشویی و ظرفشویی و کف شوی آشپزخانه اگر حین استفاده از لباسشویی بوی نامطبوع فاضلاب احساس میکنید مشکل قطعا رسوب مواد غذایی ،روغن و غیره در مسیر فاضلاب آشپزخانه است.برای حل مشکل میتوانید از راهکار  قبلی استفاده کنید.

.

علت بوی فاضلاب از کولر

احساس بوی فاضلاب از کولر  از بدترین تجربیاتیست که در فصل تابستان میتوانید با آن مواجه شوید اگر هنگام استفاده از کولر آبی بوی نامطبوع فاضلاب را از دریچه های کولر استشمام میکنید به احتمال خیلی زیاد مشکل از خروجی هواکش فاضلاب واقع در پشت بام شماست.در واقع کولر  آبی حین کار به علت نزدیکی به لوله های هواکش ، گازهای خروجی فاضلاب را مجددا از پشت بام به داخل منزل شما انتقال میدهد.ارتفاع لوله ونت یا هواکش از کف پشت بام ساختمان شما به طور استاندارد حدود 2 متر است .در صورتی که حین استفاده از کولر  آبی مشکل بوی نامطبوع فاضلاب دارید میتوانید با افزایش ارتفاع لوله هواکش از شدت این مشکل تا حد قابل قبولی بکاهید.

 

راهکار های خانگی رفع بوی بد فاضلاب

.

استفاده از سرکه یا جوش شیرین یا ترکیبات اسیدی مثل نوشابه میتواند در شستشو و چربی زدایی از اتصالا فاضلابی آشپزخانه موثر باشد .اما اگر بخواهیم صادقانه بگوییم استفاده از محلول های لوله باز کن و شستشو دهنده راه حل منطقی تر ی است که بازدهی بالاتری نسبت به سایر روش ها دارد.

.

جمع بندی

همانطور که گفته شد وجود بوی نامطبوع فاضلاب در خانه یکی از مشکلات رایج داخل ساختمان است توضیحات و راهنمایی های این مقاله برای ایجاد ذهنیت و درک بهتر مسئله ارائه شده است. دستکاری سیستم فاضلاب در صورت نداشتن تبحر وتجربه کافی میتواند باعث آسیب های جدی تر  به سیستم شود. چنانچه بعد از به کار گیری راهکار های خانگی موفق به حل مشکل نشدید توصیه می شود از یک متخصص کمک بگیرید.

با تشکر مجموعه سرما بی سرما

 

miladkargar_admin وب‌سایت

یک نظر

  • کوروش

    واقعا ممنون من خیلی از بوی بد لباسشویی اذیت میشم

    سپتامبر 20, 2024 در 1:34 ق.ظ
  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *