منوی دسته بندی

گرمایش از کف (آشنایی+5 پرسش متداول)

گرمایش از کف

آشنایی با سیستم گرمایش از کف

سیستم گرمایش از کف از جمله سیستم های گرمایشی مدرن ،کم مصرف و بهینه در صنعت ساختمان به شمار میرود.در این سیستم با عبور لوله های آب گرم به صورت مارپیچ از کف ساختمان عمل گرمایش انجام میشود.سیستم گرمایش از کف مانند هر سیستم دیگری دارای معایب ،مزایا و نکات اجرایی خاصی است که در این مقاله به تعدادی از آنها اشاره خواهیم کرد.همچنین در انتهای مقاله به تعدادی از پرسش های متداول در رابطه با این سیستم خواهیم پرداخت

گرمایش از کف
نمونه ای از اجرای سیستم گرمایش از کف

مزایای سیستم گرمایش از کف

مصرف انرژی پایین

از جمله مهمترین مزایای این سیستم  بازدهی بالا و پایین بودن نرخ مصرف انرژی آن است.

سیستم گرمایش از کف جزو مقرون به صرفه ترین سیستم گرمایشی موجود در دنیاست و در مقایسه با سیستم رادیاتور یا شوفاژ قرنیزی ،بخاری یا شومینه مصرف سوخت پایینتر و بازدهی بالاتری دارد.

عدم اشغال فضا

از دیگر مزایای این سیستم گرمایشی  عدم اشغال فضاست.در صورت استفاده از این سیستم فضای محل سکونت شما با انواع رادیاتور ها لوله کشی ها و… اشغال نمی شود.

گرمای یکنواخت

از مزیت های دیگر این سیستم میتوان به ایجاد گرمای یکنواخت در فضا اشاره کرد.شما با استفاده از این سیستم گرمای یکنواخت در تمامی فضای محل سکونت خود احساس میکنید.طبق بررسی ها و آزمایشات به عمل آمده گرما و بازه دمایی تولید شده توسط این سیستم بیشترین سازگاری را با بدن انسان دارد.

کاهش باکتری های محیطی

جلوگیری از رشد باکتری یکی از مزیت های مهم این سیستم به شمار میرود.ازمهمترین عوامل تاثیر گذار در رشد باکتری ها رسوبت است.سیستم گرمایش از کف با کاهش رطوبت سطح تا حد زیادی مانع رشد باکتری ها میشود.

بی صدا بودن

سیستم گرمایش از کف در مقایسه با سایر سیستم های گرمایشی مانند فن کوئل کاملا بیصداست و این یک ویژگی مهم برای این سیستم به شمار میرود.

معایب سیستم گرمایش از  کف

از مهمترین مشکلات سیستم های گرمایش از کف که در درازمدت با آن رو به رو میشوید مشکل تعمیرات و بازسازی این سیستم است.در صورت بروز نشتی لوله ها در اثر پوسیدگی برای ترمیم این سیستم مجبورید بخش زیادی از کف ساختمان را تخریب کنید .

یکی دیگر از معایب این سیستم بالا بودن هزینه اولیه نسبت به موارد مشابه مانند رادیاتور است.

باید توجه داشت که سیستم گرمایش از کف جهت رساندن محیط به دمای مطلوب به زمان بیشتری نیاز دارد .در نتیجه اگر قصد دارید از این سیستم در ویلای خارج از شهر خود استفاده کنید باید توجه داشته باشید که مدت زمان گرم شدن محیط ویلای شما شاید تا 2 ساعت به طول بینجامد.

عایق کاری در اجرای همه سیستم های سرمایشی و گرمایشی موضوع مهمی است ولی اهمیت این موضوع در سیستم گرمایش از کف دو چندان است .در صورتی که عایق کاری کف و روزنه ها به درستی انجام نگیرد سیستم گرمایش از کف قادر نیست عمل گرمایش را به خوبی انجام دهد و هدر رفت انرژی مانع گرم شدن محیط خواهد گردید

پرسش های متداول گرمایش از کف

.

 

1) برای سیستم گرمایش از کف استفاده از چه نوع کفپوشی مناسب است؟

پاسخ : باید بدانیم که درصورت استفاده از سیستم گرمایش از کف محدودیتی در انتخاب نوع کفپوش (پارکت ،سنگ ،سرامیک و …) وجود ندارد فقط توجه داشته باشید که در صورت استفاده از پارکت از کیفیت و اجرای صحیح آن اطمینان حاصل کنید تا از بروز عوارض احتمالی مانند طبله کردن پارکت جلو گیری کنید.

2)عایق مناسب گرمایش از کف چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

پاسخ : مهمترین خصوصیت عایق گرمایش از کف دانسیته یا همان چگالی عایق است . این چگالی نباید از ۲۵ کیلوگرم در هر متر مکعب کمتر باشد.
موضوع بعدی ضخامت عایق است که نباید از ۲.۵ سانتیمتر کمتر باشد و حد نرمال آن ۳ سانتیمتر است.
و در آخرجنس عایق است که بهتراست از پلی استایرن اکسترود شده استفاده شود

3) ارتفاع تمام شده گرمایش از کف چقدر است؟

پاسخ : ارتفاع گرمایش از کف در حدود 7 سانتیمتر است که با محاسبه ضخامت سرامیک یا سنگ حدود 10 تا 11 سانتی متر میشود.

4)برای سیستم گرمایش از کف میتوان از لوله سفید استفاده کرد؟

پاسخ : خیر.لوله سفید یا پلیمری به علت عدم انعطاف در این سیستم پر پیچ و خم قابل استفاده نیست .اگر هم بخواهید از زانو و اتصالات مشابه استفاده کنید بعلت ازدیاد زانو ها امکان گردش آب به خاطر هوای ایجاد شده در مسیر وجود ندارد.در سیستم گرمایش از کف فقط میتوان از لوله های سه لایه و پنج لایه استفاده نمود.

5) ایزوگام آشپزخانه و حمام در کدام مرحله باید انجام شود؟

پاسخ : ایزوگام و عایق کاری آشپزخانه و حمام را قبل از اجرای سیستم گرمایش از کف باید انجام داد.

جمع بندی

ما در این مقاله سعی کردیم در ارتباط با سیستم گرمایش از کف اطلاعات مفید و کاربردی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و به تعدادی از پرسش های متداول در این حوزه پاسخ دهیم 

امیدواریم که مطلب فوق برای شما عزیزان مفید واقع شود.با تشکر وبسایت سرما بی سرما

miladkargar_admin وب‌سایت

یک نظر

  • رفع بوی بد فاضلاب و 4 راهکار - سرما بی سرما

    […] کردن شیر آلات (5 روش کاربردی) 6 دقیقه برای مطالعه گرمایش از کف (آشنایی+5 پرسش متداول) 6 دقیقه برای […]

    سپتامبر 4, 2024 در 2:19 ق.ظ
  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *