منوی دسته بندی

هزینه تعمیر پکیج با مالک است یا مستاجر؟(قانون + 4راهکار )

هزینه تعمیر پکیج با مالک است یا مستاجر

هزینه تعمیر پکیج با مالک است یا مستاجر؟

هزینه تعمیر پکیج یکی از بحث های همیشگی بین مالک و مستاجر است که گاها به مشاجره کشیده می شود .برای تشخیص اینکه هزینه تعمیر پکیج با مالک است یا مستاجر نیازمند دانستن جزییاتی هستیم که در این مقاله قصد داریم به آنها بپردازیم این موضوع در قانون اجاره ملک  به طور کامل توضیح داده شده است .همچنین مالک و مستاجر حین عقد قرار داد در بنگاه های املاک می تواند بر سر آن توافق کنند.

هزینه تعمیر پکیج با مالک است یا مستاجر ابتدا باید بدانیم نظر قانون در این باره چیست؟

طبق قانون مالک و مستاجر، مالک باید خانه و تاسیسات آن را کاملا سالم به مستاجر تحویل دهد.  طبق ماده 486 قانون هزینه‌های مربوط به مشکلات جزئی با مستاجر و هزینه‌های اساسی با مالک است.

قانون هزینه های مربوط به ساختمان را به دو دسته تقسیم کرده است:

دسته اول : تعمیرات با هزینه های جزئی

دسته دوم : تعمیرات اساسی و کلی

تشخیص جزئی یا اساسی بودن تعمیر، یک موضوع عرفی و توافقی است ولی در قانون تعمیرات پکیج در دسته هزینه های کلی و اساسی قرار میگیرد و هزینه های مربوط به آن با مالک است.

  آیا هزینه های تعمیر پکیج همیشه با مالک است؟؟

برای درک بهتر این موضوع باید مشخص شود که وضعیت سلامت پکیج در زمان تحویل به مستاجر چگونه بوده است.

چنانچه پکیج در زمان تحویل  به مستاجر صحیح و سالم بوده ولی به علت سهل انگاری مستاجر در انجام سرویس به موقع و رفع عیب دچار خرابی شده است هزینه تعمیر به عهده مستاجر می باشد.

  اگر مالک پرداخت هزینه را تقبل نکند مستاجر چه کاری می تواند انجام دهد؟

برخی از مالکان بعد از اینکه متوجه  می شوند باید هزینه های تعمیرات را بپردازند به روش های مختلفی این هزینه را به عهده نمی گیرند و برای پرداخت آن امروز و فردا می کنند.

در این شرایط مستاجر برای حل مشکل خود می تواند به شورای حل اختلاف مراجعه کند.

  اگر مستاجر پرداخت هزینه را تقبل نکند مالک چه کاری می تواند انجام دهد؟

اگر بعد از کارشناسی مشخص شد خرابی به علت سهل انگاری مستاجر در انجام سرویس پکیج بوده و مستاجر از پرداخت هزینه سر باز زد مالک می تواند از طریق قانونی اقدام نماید.

پکیج چه زمانی به تعمیر و سرویس نیاز دارد؟مالک و مستاجر باید بدانند…

در بسیاری از موارد هم مالک هم مستاجر هر دو وظیفه شناس هستند ولی به علت عدم آگاهی از نشانه های خرابی پکیج، تعمیر و سرویس را فراموش می کنند و باعث میشوند که هزینه های تعمیر بیشتر شود

در این قسمت سعی کردیم اصلی ترین علائم خرابی پکیج را به اطلاعتان برسانیم

1- سرد و گرم شدن آب : از اصلی ترین نشانه های رسوب گرفتن پکیج سرد و گرم شدن آب حین استفاده است)

اگر حین استفاده آب دائما سرد و گرم می شود نشانه این است که پکیج تان به احتمال زیاد رسوب گرفته و نیاز به سرویس و اسید شویی دارد

2- صدای ناهنجار از داخل پکیج : صدای ناهنجار از داخل پکیج یکی دیگر از علائم خرابی قطعات پکیج است.این صدا ها می تواند به علت درست کار نکردن پمپ،موتور فن ،یا سایر قطعات مکانیکی باشد.

3-مشاهده ارور: سیستم پکیج به هر علتی دچار نقص در سیستم ایمنی یا خرابی قطعات داخلی شود ارور مربوطه به صورت کد روی صفحه نمایش یا به شکل چراغ چشمک زن نمایان می شود.

4-مشاهده عیب یا مشکل در سیستم خروج دود:در صورت مشاهده کوچکترین نقص در سیستم خروج دود حتما از یک کارشناس مجاز بخواهید که سیستم شما را بررسی کند تا از بروز حوادث احتمالی جلوگیری شود

این چهار مورد اصلیست که در هنگام تحویل پکیج توسط مالک یا مستاجر باید بررسی شود.در ادامه بحث به این موضوع خواهیم پرداخت که چه راهکار هایی برای جلوگیری از مشکل تقبل هزینه تعمیر پکیج وجود دارد.

راهکار ها

1-سعی کنید حین عقد قرار داد کلیه مسایل مربوط به تعمیرات ساختمان از جمله تعمیرات عمرانی و تاسیساتی را شفاف سازی و مکتوب نمایید.رعایت این نکته میتواند تا حد زیادیاز مشکلات بین مالک و مستاجر بکاهد

2-چنانچه مالک هستید و می خواهید واحد خود را از مستاجر قبلی تحویل بگیرید از یک کارشناس بخواهید که سلامت  پکیج شما را بررسی نماید و در صورتی که دستگاه به تعمیر نیاز دارد هزینه حدودی تعمیرات را برایتان برآورد کند.

مجموعه سرما بی سرما با بهره گیری از بهترین و مجرب ترین متخصصان شما را در این امر یاری میکند

*************ثبت سفارش کارشناسی سلامت پکیج***************

چنانچه مستاجر هستید و می خواهید از سلامت پکیج  واحدی که قصد اجاره آن را دارید آگاه باشید می توانید از کارشناسان و متخصصان ما کمک بگیرید

*************ثبت سفارش کارشناسی سلامت پکیج***************

اگر تمایل دارید خودتان و بدون کمک گرفتن از کارشناس سلامت دستگاه را بررسی کنیدبه این نکات توجه کنید:

نشتی قطعات داخل پکیج و اتصالات و شلنگهای زیر پکیج را چک کنید

بررسی کنید که دستگاه صدای نا متعارف و غیر طبیعی نداشته باشد

دستگاه را روی حالت تابستانه قرار دهید و کیفیت آب گرم خروجی را از یکی از مصرف کننده ها مثل شیر ظرفشویی یا دوش حمام چک کنید

سپس دستگاه را روی حالت زمستانه قرار داده و گرم شدن شوفاژ ها را بررسی کنید .

مادر این مقاله سعی کردیم به سوال (هزینه تعمیر پکیج با مالک است یا مستاجر ) پاسخ دهیم و راهکار های گره گشا در مورد این مسئله ارائه دهیم .چنانچه به موردی خاص برخورد کردید که در این مقاله به آن اشاره نشده بود میتوانید از طریق پشتیبانی و ثبت سفارش با ما در تماس باشید.

miladkargar_admin وب‌سایت

یک نظر

  • رفع بوی بد فاضلاب و 4 راهکار - سرما بی سرما

    […] 5 راهکار کاهش مصرف سوخت پکیج 6 دقیقه برای مطالعه هزینه تعمیر پکیج با مالک است یا مستاجر؟(بررسی جزییات […]

    سپتامبر 4, 2024 در 4:01 ق.ظ
  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *