منوی دسته بندی

مقایسه رادیاتور پنلی و پره ای

مقایسه رادیاتور پنلی و پره ای

مقایسه رادیاتور پنلی و پره ای

اگر این مقاله را می خوانید احتمالا شما هم برای انتخاب رادیاتور پنلی یا پره ای دچار سردرگمی شده اید.

ممکن است بعد از بازدید چند فروشگاه اطلاعات ضد و نقیضی بدست آودره باشید.حقیقت این است که رادیاتور پنلی و رادیاتور پره ای (آلومینیومی) از نظر بازدهی مشابه هم هستند ولی هر کدام مزایا و معایبی دارند که در ادامه به تشریح هر کدام از آنها خواهیم پرداخت

 شما به عنوان یک خریدار بایستی با توجه به فضای ساختمان و بودجه ای که برای این کار در نظر گرفته اید میان رادیاتور پنلی و پره ای یکی را انتخاب کنید.

 

رادیاتور پنلی
نمونه ای از رادیاتور پنلی

 

رادیاتور پنلی

رادیاتوری با شکل ظاهری مسطح و یک تکه که جنس آن معمولا از آلیاژ فولاد است .کیفیت این مدل از رادیاتور بسته به ضخامت و درصد آلیاژ به کار رفته در آن متفاوت است.در حال حاضر در بازار ایران شرکت های ایران رادیاتور و بوتان از بهترین و پر تیراژ ترین تولید کنندگان رادیاتور پنلی هستند

حتما مطالعه کنید : 5 راهکار کاهش مصرف سوخت پکیج(بدون هزینه)

مزایای رادیاتور پنلی

  1. قیمت پایین تر در مقایسه با سایر انواع رادیاتور ها
  2. سازگاری بیشتر با سیستم گرمایشی پکیج(از نظر رسوب گرفتن لوله ها و مبدل پکیج )
  3. عدم نیاز به هواگیری دائمی
  4. رادیاتور پنلی به علت سطح صافی که دارد تمیز نمودن آن راحت تر است.

معایب رادیاتور پنلی

از مهمترین معایب رادیاتور پنلی این است که در صورت سوراخ شدن قابلیت ترمیم آن یا وجود ندارد یا در صورت جوش دادن کیفیت و زیبایی آن به شدت افت میکند.

از دیگر معایب رادیاتور پنلی پلیسه (براده ها)یی است که به مرور زمان از جداره داخلی آن جدا میشود و در مدار گرمایشی به صورت معلق به چرخش در می آید .ای براده ها به صورت پودر آهن با ساختار زبر و سمباده مانندی که دارند به روتور پمپ پکیج آسیب میزنند.

راهکار: در صورت استفاده از رادیاتور پنلی در مسیر برگشت شوفاژ از صافی های مغناطیسی استفاده کنید تا از ورود این براده ها به پمپ پکیج جلوگیری شود. 

رادیاتور پره ای

این مدل از رادیاتور ها همانطور که از نام آنها پیداست به حالت پره ای از جنس آلومینیوم تولید میشوند.کیفیت این مدل از رادیاتور ها بسته به ضخامت ورق و آلیاژ به کار رفته در آنها متفاوت است.مدل های کال ،ترمو و اکو برند ایران رادیاتور از جمله مدل های پر فروش رادیاتور های پره ای موجود در بازار ایران است.

مزایای رادیاتور پره ای

  1. قابلیت جدا سازی و اضافه کردن پره (البته باید توجه داشت که اضافه و یا کم کردن پره از این مدل رادیاتور تا چند سال اول امکان پذیر است و در صورتی که 5 سال یا بیشتر از عمر و کارکرد رادیاتور شما میگذرد به علت رسوب و سرد و گرم شدن دیگر امکان اضافه کردن یا کم کردن پره یا وجود ندارد یا بسیار دشوار است)
  2. این مدل از رادیاتور سبک تر از سایر مدل های رادیاتور است
  3. به علت جنس بدنه آلومینیومی که دارد در برابر زنگ زدگی مقاوم است (برخلاف مدلهای پنلی)

معایب رادیاتور پره ای

از جمله معایب رادیاتور های پره ای میتوان به قیمت بالاتر آنها اشاره کرد

جمع بندی

همانطور که در ابتدای مقاله گفته شد رادیاتور پنلی و پره ای از نظر بازدهی تفاوت چندانی با هم ندارند .مهترین عواملی که میتواند روی انتخاب شما تاثیر بگذارد قیمت ،شکل ظاهری و فضای منزل شماست .امیدواریم که در این مقاله توانسته باشیم بخشی از پرسش ها و ابهامات شما در ارتباط با انتخاب رادیاتور را پاسخ دهیم.با تشکر

 

 

 

 

 

miladkargar_admin وب‌سایت

‫2 نظر

  • دستمالچی

    با سلام برای ویلا های خارج شهر پنلی بهتر است؟ پیشنهاد شما چیست؟

    آگوست 13, 2024 در 10:26 ب.ظ
    • miladkargar_admin

      اگر فضاتون خیلی سرد میشه میتونید از رادیاتور پنلی استفاده کنید فقط اگر سیستم گرمایشیتون پکیج هستش حتما روی مسیر برگشت صافی برگشت مغناطیسی نصب کنید

      آگوست 13, 2024 در 10:30 ب.ظ

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *